Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Känslo stormigt!

Av Jean - 27 maj 2010 05:38

   Min goa goa kille!


Känslan idag är väll sådär, antaglig för att jag gjort mig själv en riktig otjänst av att sitta och gräva och läst om sjukdommen Borrelia....Ser ju inte så rolig ut!

En fullfjädrad hypokondriker ska ju inte sitta och läsa varken om biverkningar, symtomer eller földsjukdommar! Borde lärt mig vid det här laget, speciellt efterdessa dagar att inte ta ut nått elände i förskott! Trodde han var döende och hade en obotlig sjukdom (helt i onödan) vilket han inte hade! Också helt upp i taket innan jag fick ringa försäkringsbolaget (Helt i onödan).

När jag väl ringde och tala med dom, var det inga problem. Givetvis betala dom! Mycket samarbetsvilliga och jättetrevliga! Kvinnan hade själv haft en hund med Borrelia som vart helt återställd. Finns ju faktist sånna fall! Men det är ju tyvärr inte dom som etsar sig fast i min lilla hjärna.

Så nu får det banne mig va slut grävt!


Visst han är fortfarande helt slut som hund. Men redan igår var han gladare och kom och ville goa och gjorde lekinvit. Sen att det var vad han mäkta med, är ju faktist inte så konstigt...Han är ju sjuk för böveln!

Usch, vad trött jag blir på mig själv!!!!


Så är känslan idag...Igår var jag som speedad av allt! Lyckan att han inte var dödende, kändes var som att ha fått ny hund. Sen upprörd över If och nästa sekund, superglad över If. Super glad för Tessans nykomling Texas!

Ja riktiga känslo stormar helt enkelt!


Han är väldigt förvirrad och superstressad ute. Så på morgon åkte vi ut till skogen och lulla runt på en kort rastning. Där han inte har det fullt så jobbigt! Sen vart det bara kiss och bajs här ute! Vila vila vila och så kommer det få vara ett bra tag! Även om han piggar på, så är det nog bättre om det blir för lite, än för mycket!


Var iallfall och gjode min första bekantskap med Texas i går! En helt underbar kille! Helt orädd för folk. Kändes väldigt trygg och stabil och självständig!

Kom och hälsa direkt! Om än inte riktigt så översvallaande som på Briardens vis. Utan på Collies mjuka vis ;) En riktig myspöjk! Han spatserade runt där bland oss alla besökare, för att sen ta sig ett litet Collie race i trädgård som han aldrig hade gjort nått annat!


Mamma hade med en Pip apa i present till han...Pip...Vad va det där sa han?!? 

Sen direkt fram kolla av och sprang ut och lekte med den. Går ut och kissar när han är inne och går i koppel utan några problem. Ett hundmöte stanna nyfiket och kolla bara! Så roligt och en riktigt bra känsla! Försöker övertala henne att blogga lite om pojken. Skulle va kul, men vi får väll se om jag lyckas ;)

Här kommer lite bilder på underverket...


Texas med sin nya kompis Apa


 

    

   Och så bara vara Bedårande...

 


Vädret ser ju kanon ut! Om krafterna infinner sig så borde jag ta tag i altanen på baksidan...vi får se, känns lite tungt nu! 


Ha en bra dag // Kram Jeanette 

 
 
bibbi

bibbi

28 maj 2010 15:09

suveränt att If betalar :) vad gullig lille texas är :) vad kul för lille man att få en liten lillebror :) sköt om dig! så hörs vi. många kramar till er...plus en puss på nosen i från indra:)

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards