Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Kraftig Borelia och Bukspottkötteln!

Av Jean - 26 maj 2010 06:04

  

Men snart så kommer han va så här vild och galen igen :)

Det är en tidig morgon! Men otroligt bra morgon! Vetten ringde redan i går och berätta att han har en kraftig Borelia infektion, och att proverna inte var så bra på bukspottkötteln. Bukspottkötteln behöver inte va nått, den kunde lika gärna bero på Borelian. Första gången hon träffat på nån som grät av lycka att hunn hade Borelia...Men jag vart verkligen överlycklig för jag trodde att han var döende på riktigt! Klart man blir mer än glad, att helt plötsligt får ett besked om nått som kan vara botbart! Enligt vetten så vart dom allra flesta helt friska, även om det dock fanns enstaka fall som inte vart det. Men det får vi hoppas och tro att så inte är fallet...Klart han ska bli frisk min pojk! Han verkar redan bättre och hälsa glatt i morse och ville gå ut och lägga sig på altanen...Så även om han är trött så drar han sig inte undan idag iallafall! Obeskrivlig bra känsla!


Men sen till det mindre bra! If tänker inte betala! Så nu ligger en fin faktura på

10.100 :- och väntar! Varför...Jo som jag skrev så bytte jag bolag för ett par månader sen för att Agria inte ersätter cancer pasienter...Vilket jag tycker är helt galet! Med Foppa färskt i minnet som gick bort i cancer kändes det som en ganska viktig del i min försäkring. Har ju också en hane som lätt kan drabbas av ex prostata cancer som kan botas lätt, om man har en försäkring som täcker!

Enbart därför bytte jag bolag!!!


När Valter nu en tisdag för två veckor sen börja kraftigt ändra beteende och vart mycket trött däremellan. Ibörjan "defust" men som under dessa två veckor bara eskalerat också både ute och inne tills i Söndags då han var totalt skräckslagen för allt och alla och bara sov, sov, sov och drog sig undan. Då vart det ju ohållbart och jag fick åka in.

Eftersom jag inte hade en aning om vad det kunde vara för fel och dom fråga hur han vart innan, så berätta jag allt från den dan han kom till nu att han är en lite lättstressad indevid. Men så ska man tydligen inte göra...Nu är jag en försäkringbedrägeri tagare och dom tänker inte ersätta summan av kardemumman! SUCK! ORKAR INTE!!! Men jag får fösöka ringa dom idag, men har ju hört att man kanske inte har så stor chans och då har jag en hund som inte är fösäkrad...Bådar ju mindre väl!


Ja ja...ska försöka att inte gå i taket för det...Kanske kan få dom förstå...Eller???

Återstår och ser!


Idag ska allafall jag åka och träffa Valter nya "lillebror" Texas som kom hem igår! Så kul! Som hon har väntat och längtat dotra min! Kommer bli jätte spännade!

Valter kommer få stanna hemma och ta det väldans lungt en tid, tills jag ser han har blivit sitt vanliga jag igen. Känslan är iallfall enorm och det känns som snart har jag min gla goa kille tillbaka!


// Kram Jeanette  

 
 
Carola

Carola

26 maj 2010 09:10

Självklart kommer han bli samma gamla vilda glada goa Valter igen. Helt övertygad om det =)
Tråkigt med försäkringsbolaget. Ärlighet varar längst heter det men gäller nog inte i alla lägen och defenetivt inte med myndigheter tyvärr :(
Hoppas det löser sig för dig iaf.

http://www.farrax.dinstudio.se

 
bibbi

bibbi

26 maj 2010 13:28

vad skönt att få reda på vad som är felet på lille valter. vad jobbigt med försäkringsbolaget. men det finns ju intyg från veterinären att han har borrelia. själv tycker jag att försäkringsbolaget skulle ha gått med på att betala men det är ju jag det....försäkringsbolag tänker visst inte som jag. var lille texas söt?? hihi dum fråga :) sköt om dig! kram i från oss

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards