Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Min Älskade Valter är så sjuk!

Av Jean - 25 maj 2010 05:47

Min älskade Valter!

  

Foto: Bibbi Hasselgren

  

Alla ska vi gå igen livets prövningar, men nu är det snart bara för mycket!

Min älskade Valter är jättedålig! Min magkänsla har sagt länge att det inte står riktigt rätt till alla gånger! Men man vill ha en logisk förklaring på allt och det har jag i det längsta införskafft mig.


Sista tiden har symtomerna eskalerat och jag va tvunget att inse i Söndags att Strömsholm var oundvikligt!

Måste få veta varför han mår som han mår! Dom har startat upp en utredning och dom har redan hittat nått som inte stämmer med hans njur värden. I går var vi tillbaks för mera prover och rönken och ultraljud. Vart en heldag från åtta till sju Det dom misstänker är ev Cushing, men än så länge är det bara spekulationer. Hjärtat slagen var lite för lugna också för att va så stressad som han var...Men har också hört att det behöver inte betyda nått för att det är ganska vanligt hos Briarden. Men men som sagt ingen ide till spekulationer innan provsvaren är här!


Så just nu befinner jag mig i ingemansland..I väntan, I hopp och förtvivlan omvart annat. Hemskt att se sitt Älskade Allt, må så här dåligt och inget kunna göra och bara vänta! Inne ligger han bara gömd och sover och utomhus försöker han försvara sig mot hela värden! Så fruktansvärt så jag finner inga ord!

Men känns ändå skönt på nått sätt, att dom hittat nått fysiskt som förklarar att han verkligen inte mår väl!


Så idag blir en riktigt långdag i väntan på Onsdagen då mera provsvar ska va klara!

Så oändligt Tacksam över allas stöd och omtanke i det allt det svåra...Värmer gott och hjälper mycket på vägen. Otroligt tacksam också över att jag av ilska mot Agrias borttagning av ersättning av canser patiente, bytte bolag till If...Vilken pris skillnad på självrisk det blir redan i detta skede! 2500 och inget mer!


Tankarna har gått mycket åt hans syster Medea också som inte heller alls mått bra, men som nu under en tids vård hittat hem igen...Så skönt!

Så än är inte hoppet ute här heller! Så länge det finns liv finns det hopp!


Men I allt elände händer ändå nått kul! Tessan är på väg idag och ska hämta hem sin "Texas"CollyDane's Erik Clapton...En trf Collie hane Från en "repris" parning som visat sig vara mycket bra! Lite roligt är det också att det är min Idas halvbror som är pappa till avkommorna...Ska bli spännde!


    


Vi skulle ha följt med och hämtat killen, men Valter orkar inte. Så vi blir hemma och inväntar underverket och får träffa han i morgon! Måtte bara min älskade Lilleman bli bra så han kan bli den goe "Storebror" han är ämnad att vara!


// Kram Jeanette 




  



 
 
Maria

Maria

25 maj 2010 07:37

Låter inge kul det där.. Hoppas verkligen att dom hittar vad som är felet och att det är lätt åtgärdat.. Kram!

http://www.hot-spots.se

 
Carina och Milton

Carina och Milton

25 maj 2010 08:10

Vi håller tummar och tassar att Valter piggar på sig ordentligt snart och att ni verkligen får ett svar på vad som är fel!!
Det är fruktansvärt när ens älskade vovve är sjuk!! Tänker på er! Kram

http://www.nogg.se/miltonbriard

 
bibbi

bibbi

25 maj 2010 09:04

vi tänker på er. jätte jätte många bamse kramar till er båda

http://www.nogg.se/indrapindra

 
Maria & BTG

Maria & BTG

25 maj 2010 16:18

Men gud vad ledsamt detta låter, tänker verkligen på er.. Hoppas det hittar något och att din lille man blir frisk fortast möjligen.. Håller alla tummarna för er!!

Kram

http://www.bordergrabbarna.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards