Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Nytt liv!

Av Jean - 5 maj 2010 05:48

   Länge sen jag skrev nu, så det får bli ett litet axplock!

Ja och nytt liv har det blivit för både mig och Valter!

Valter har fått nytt liv i och med alla dofter som finns i markerna... Han luktar och luktar och går omärkt förbi både cycklar och hundar och bilar! Mycket mycket lugnare och det är en fröjd att gå ut med han...Även här hemma vid!

Antingen är han inne i en helt fantastisk period, men jag tror mer på att han blitt av med noskvalstrena jag...Borde ju va som att gå i blindo för en hund och det borde ju kunna stressa vilken individ som helst!


Han har ju också fått ny mat och den är toppen sa Valter, som annars är av den kräsnare sorten. Däremot lärde han sig snabbt att frukost tänker jag inte äta för efter det ger tanten sig av. Så när frukosten serveras sätter han sig vid dörren...Missa mig förguds skull inte!


Men det går bra att lämna han...han sover när jag kommer tillbax! Men äta!

Nähä du...Inte när du lämnar mig så här! Så där har vi strukturerat om. Han får nu sitt mål på kvällen. Verkar funka, men är ju lite rädd för mag omvridning! Men det är ju många som får bara en gång, så det borde väll funka för honom med får vi hoppas!


Så just nu väntar vi bara på att behandlingen på noskvalstret ska va klart så han kan få sin dos fästingmedel...Ända molnet just nu! För vad han påvärkads av dom små vidriga krypen...Man märker direkt när han fått ett litet avskum på sig! Får ett plågat utryck och slö...bara att att leta och där sitter det en liten jävul! 


Många är det nu så vi försöker ta lite mer runder där vi tror dom inte är så många en dag vart det tre timmar runt Örebro inklusiv glass ätande och passivitets träning i parkerna! Fick sträcka på mig många gånger under den promenaden när folk kom fram och beundrade den fina skapelsen jag hade i kopplet :) Duktig fin hund :D

Lite bilder från en mysig dag bara Valter och jag!

Först en promenad i stadsparken ut med ån...


Sen stanna till och lukta på blommorna...


En runda på holmen...


Fortsättningsvis förbi Örebroarnas stolhet...Slottet! Min stolthet min valter!


Lite vila...


Och tillbax till stadsparken för att dela på en glass i gröngräset...

                   


Jag då...

Ja, Jag har också fått nytt liv!

Ännu sämre ekonomi, men det har väll inte undgått nån! Men det är som det är och det blir som det blir! Den första chocken och ilskan frustrationen och nergången har lagt sig och jag har smått börjat resa mig från ruinens brant och börjat trivas med vissa delar! Störta trivseln ligger nog i rutinerna, att jag får gå upp, göra mig ording ta en promenad och åka i väg till ett trevligt gäng som sätter i gång en del reflektioner!

Sen är jag visserligen mer död än levande när jag väl kommer hem men det får väll va så. Den extrema tröttheten hoppas jag att jag hittat orsaken till, så det har jag sökt läkare för. Så nu och hoppas dom kan hjälpa mig! För nu börjar en stark vilja skymtas...Huvet vill men kroppen orkar inte! Men kanske kanske finns det bot och bättring mot det också! 


I måndags var jag på valpkurs med Zot...

   Kanske låter lite konstigt att jag går på kurs med inte min egen hund! Men det ger inte bara Zot extra social träning utan det ger mig insperation att komma ut. Det är ett givande, men även ett tagande för jag får lusten att träna min egen! Så igår trotsa jag tröttheten och åkte och träna lite lydnad...Så kul hade vi! Och när jag tyckte det räckte ville Valter ha mera! Ville inte gå tillbax till bilen! Stod som ett fån och snälla mera...Underbart betyg tycker jag!

Vi körde hopp över hinder, Fot gående med höger vänster svängar, stanna, ligg och plats!

Han går som en gud i fotgående! Däremot måste vi på nått sätt få snabbare ligg och komma vidare i stanna! Måste tänka till lite här och kanske tillomed backa lite...

Men först lägger jag krut på att få upp insperationen till att ens träna och det vart det fart på i går...För gu så kul det va!


Även bil passerade med en blick och ett fortsatt fotgående...Gissa på en skala hur lycklig en matte kan bli ! Verkligen fantastiskt hur långt vi kommit igentligen när man verkligen tänker efter! Borde göra det lite oftare..Tänka åt rätt håll ;)...


Min Tessan har änligen också fått flytta in i sitt nya hus

Från entren sett...

  Framsidan...

  Baksidan...

 

Närmasta granne...Hennes bror, min son!

    

Baksidan från sovrumsfönstret...


Altan...

 

Första möblerna på plats...Nya soffan! ( Bordet på bilden är till salu om nån är intresserad)


 

och nya matsalsbordet...

Och till slut får ni lite bilder från en helt vanlig busig skogsrunda med Zot och Ziz!

         

Idag står det Yoga på shemat, så nu blir det att sätta lite fart!


Tillsvidare får ni nu ha det så gott! // Jeanette





 
 
Maria

Maria

5 maj 2010 09:54

Va skönt att du börjar må lite bättre! Jättefina bilder, ser himla härligt ut där i gröngräset.. :)

http://www.hot-spots.se

 
bibbi

bibbi

5 maj 2010 10:45

vad roligt att han är så mycket lugnare här på gatan :) förstår om han har blivit stressad om han inte har känt någon lukt. vilka härliga bilder på valter :) vad roligt för din dotter att hon har kunnat flytta in i huset nu :) jag hoppas att doktorn finner några svar på din trötthet. sköt om dig! vi höres! många kramar till dig

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards