Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Storleken HAR betydelse!

Av Jean - 28 september 2010 05:17

  

Hösten är och förutom att det tar ett par timmar att tina upp efter utomhus aktiviteterna så strejkar även kameran i detta väder! Den blir lite kall och kinkig!Så några bilder från gårdagen på Askersund Bk blev det tyvärr inte...Håll tillgodo istället med en favorit i repris ;)


Vart en del hund aktiviteter i går! Förmiddagen startade tillsammans med Tessan och Texas på Kumla Bk. Funkade bra och vi tränade på sneda sättanden. stanna sitt stanna kvar och ingångar med hela momentet. Fick även till ett par utan att slå i...YES!!

Hopp tränades också, men det momentet hade han helt plötsligt aldrig någonsin hört talas om??????!!!! Han såg ut ungefär så här  och tog vägen om hindret gång på gång   ...Tillslut, efter mycket om och men kom ett hopp och där avsluta vi!


Därefer tog vi vägen till Fjugesta till en hundbutik med massa kul billiga saker! Köpte en liten kampgrej för att det verkar va så mycket smidigare att hållas med nått som går ner i en ficka, än hans fotboll och jätte kampen...Men nej, jag får fortsätta packa resväskan ett tag till! Den va bara jättekul hemma! Men inte ett dugg kul på plats med lite störning...Kontaterar: Storleken HAR betydelse ;)


Passa på att prova den när vi var i väg till Askersunds Bk på kvällen för att dels träna lite själva och kolla på dottern och Texas! För dagen nöjde vi oss med mycket lite träning och mycket passivitet. Han var nämligen lite stressad igår också så då fick det bli så...Promenad och passivitet genom att bara sitta och titta på när dom andrade tränade på plan! Vilka framsteg dom gör! Helt underbart att se och lite matnyttigt som både nytt och gamalt som ska beprövas även här på den lurvige. Blir jätte sugen att börja gå kurs själv, men nu skulle det inte bli nån "vardags lydnad" förrän till våren! Skulle behöva både störningen, motivatonen, utmaningen, så vi får lite mer stadga i vardagen!


Idag har jag att göra. Så ett uppvaknade kl 4 var inte vad jag ville ha! Men jag fick inte välja så det är inget att göra åt den saken. Bara att le och ta tag i dagen och den har börjat och ska fortsättas med ett par koppar java till! Sen så...


Ha det gott // Jeanette



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards