Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Svårt att hitta lugnet!

Av Jean - 26 september 2010 06:19

 

Godmorron på er! Här är det allt annat än en godmorron...Suttit med räkningar och konstaterar: Att låta bli att oroas blir en utmanade uppgift i alra högsta grad! Hu ska man kunna hitta nått lugn i det här tro??? Men men,nu är det som det är och det är bara att hoppas jag blir frisk snarast! Måste hitta på nått riktigt radikalt...så är det bara!


Sjukan vill som sagt inte ge med sig! Börjar bli lätt utråkat och rastlös i huvudet! Men kropp och knopp samarbetar inte för fem öre så jag har blitt liggade i helgen!

I fredags kom Luddis hit och vi skippade spårskogen som jag inte hade orkat. Men Sussie och Tessan tog med sig Valter till svampskogen i hela sex timmar. Så jag hade en trött Lilleman som steg över tröskeln när han väl kom hem! Kändes ju skönt, för farmor va också mer än trött efter besöket av Godingen   !

Luddis va inte heller helt 100 så vi sov och mös en heldel...


 

Men därimellan så vart det svårt att va still och leksaker är helt överskatt för denne pojk...Klättrade, for runt och rev ner över allt  ...Men va gör väll det när man ä så goo! Behöver väll inte sticka under stolen med att jag va mer än urlakad och att jag somna ovaggat!


Hela dan i går befann jag mig mesta dels på samma ställe..Till sängs med Valter som inte hade ngt själv emot att bara mysa! Morgon prommisen körde vi ändå ett par plats liggningar och vad passade bättre som störning än en farbror med katt i släptåg! Han låg in i det längsta, men reste sig till dock till slut! Sa inget utan bara tog han till baka igen och peka på platsen. Hade turen att kom tillbaka och då låg han jättelugnt och fint! Mycket nöjd över det avslutet!


Nått jag mer känner mig nöjd över och som funkar över förväntan hittills är hans nya mat! Han älskar det fortfarande och inget tramsande med exra gotta för att han ska vilja äta! Nr 2 har minskat till en grr dag och dom svarta blir inte så välfyllda som förut och konsistenten är mycket bättre! Päls och hull är ju lite svårt att utvärdera så här kort efter, men så här långt känns det iallafall Kanon :)


Dagen idag blir att ta det så lugn det går...Måste försöka för att bli frisk!


Trevlig helg på er / Jeanette

 
 
Zitten

Zitten

27 september 2010 22:11

Haha känner igen de där. Har med ett litet barnbarn som är underbaaar men oj vad rörigt de blir efteråt ;D Alla skåp och lådor ska undersökas. mormor säger: nää inte röra där men så tittar han bejdande på mig och säger: baja lite mommo. ok då ;D haha. Svårt att motstå dem :P
Krya på dig.

http://conclusion.bloggplatsen.se

 
Jeanette  & Valter

Jeanette & Valter

29 september 2010 18:39

Haha Jamen javisst är dom väll härliga :)Riktiga lyckopiller :D

http://jean66.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards