Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

En dag i Eskelstuna!!!

Av Jean - 20 september 2010 18:41

YEEES!!!!   !!!


Ja det vart ett BIR och Hp i Eskelstuna för Tessan och Texas, men där fick de va nöjda och det var dom! Fint Ekipage det där!!!

Men i valp finalen åkte Collien och Briarden ut, vilket va HELT FEL utan att vara ett dugg partisk ;))


Bilder på skönheten... Collydanes Erik Clapton 

    Matte Tessan och Texas som pussas  med Domare Roland Fors och efter hans klämmande och kännade löd kritiken :

Medel kraftig hane. Välbyggd. Maskulint huvud. Bra skalle och nosparti. Ngt konvex över nosryggen. Välansatta men ngt tunga öron. Bra hals och rygglinje. Bra vinkladd. Rör sig bra från sidan

     

I Finalen...plus några till



Trots risig början på dagen, lyckades jag för stunden ha en riktigt trevlig dag tillsammans med dottern och vovvarna! Texas finner sig absolut i situationen...inga konstigheter där inte! Valter som inte riktigt haft den naturliga förmågan skötte sig jättebra han också! Jag hade tagit med buren som jag tänkt sälja, men den är INTE längre till salu... Va bra det gick att ha han så!

Han tyckte tom det va lite skönt, när han fick krypa in där i mellan varven! Trodde jag aldrig!!! Hade ju tidigare erfarenhet av en tygbur, som mer såg ut som ett stutsande tragspel på Stockholmsmässan ;)...Men det klart nu är han ju en mogen man :)))


Förutom promenader, mat och kaffedrickade i väntans tider så hände också en mycket skrämmande insident som skakade om hela utställningen där en Schäfer i utställningsringen gav sig på i en liten hund utanför i publiken och vägra släppa...Ucsh så fruktansvärt det var!!! Det gick inte riktigt att släppa det sen!



         

När dagen sen lidit mot sitt slut, och man var så där lagom mör med en morgon som startade kl 03... Då var det bara att svida om och dra vidare på barn kalas :)


Och här är han Wilmer...5 Åringen med sin nya klocka...


 


Det va gårdagen det! Idag???...Finner inga ord och kommer heller inga ord yppa!


/ Jeanette


         

 
 
Zitten

Zitten

20 september 2010 20:25

Sicken stilig collie :P Fint namn du har förresten ;)

http://conclusion.bloggplatsen.se

 
bibbi

bibbi

20 september 2010 22:02

iiihhh jag säger det en gång till ..grattis till tessan å texas :) vad roligt att det gick så bra för valter :) lika bra du behåller buren :) vi höres. kram

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards