Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Vilken natt!!!

Av Jean - 17 september 2010 06:25

Vilken natt!!! Så febrig och sjuk så trodde mer eller mindre jag höll på att ryka med! Men jag överlevde och nu borde det väll ändå bara kunna bli bättre!

Det måste det bli!!! Har verkligen inte tid med detta. Loppis i morgon och utställning på Söndag!

Tyvärr blir det ingen utställning för Bibbis Indra, som inte alls mått bra ett tag...Men nu har hon fått penselin så vi får hoppas att den lille kryar på sig!


Men Texas är på G får vi se bara hur pigg han kommer va på Söndag då han har skogsaktivet hela dagen i morrn med Kursen! Dom ska få nosa på spår, upplet och sök.


Började nog bli sjuk redan häromdagen så vi får hoppas att jag inte smittat lille Luddis som var och hälsa på farmor! Dom drog ju till Kreta igen, men då var både Ludde och Wilmer med, så jag har ju inte sett han på ett över en vecka! Och dom lär sig dom små liven...Han kunde stå!


 


Igår var jag och Bibbi till Biblan och rösta, så nu hoppas jag att Fredrik kan sysselsätta sig med nått annat dom närmaste fyra åren :)

Och när man för en gång skull besökte bibloteket beställde även boken

Bra relation!
Så nu längtar jag till 19 oktober!


En heltäckande bok om hur du kan få samspelet med din hund att stråla! Boken utgår från en relationsmodell - TSB-modellen - som baseras både på forskningsresultat och mångårig praktisk erfarenhet. Relationen mellan hund och människa tas i boken upp både i teorin och i praktiken. Bra tankemodeller följs upp av råd som hur ägaren kan hjälpa hunden ur osäkerhet och rädsla, hitta ett samarbetsperspektiv tillsammans med hunden, lära sig leka med hunden, och hur ett "nej" kan läras in. Rekommenderas till alla hundägare som strävar efter ett bra liv med hunden.


Ville även ha med sikte mot 10:an men den hade dom inte får väll sikta på den ändå ... ;)))


Håller även på att introdusera Valter på en ny mat Standart Hört mycket gott om det både kvalitets mässigt och sen va det bra pris...Men det allra bästa va att han älskar det :D 


Idag kommer Wilmer hit! Innan dess ska jag åka och släppa killarna då det inte finns så mycket egna krafter för promenad! Sen blir det fortsatt kurering så jag är fit for tills imorrn och ska käna stor kovan förhoppningsvis!


 Jeanette








Recension i tidningen Brukshunden 4/2010
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards