Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Genomkörda!

Av Jean - 13 september 2010 06:41

  

Foto: Bibbi Hasselgren


Gårdags började på Öbk med Carola och hennes killar! Vi körde genom varandras klasser. Vi på lydnadsklass 1 för att få veta lite vart vi står och vad som måste jobbas mer på. Vi fick ihopp en liten lista som det måste finslipas på.


Vänstersvängar, heltom, mer tveklösa läggande. Ställandet är helt klart på G, men behövs mer träning. . Ingångar med "slag i benet"! Måste verkligen komma på nått annat träning sätt för han KAN ingångar...Men så fort vi sätter ihop momentet med fart så INTE! 

Sen måste jag få han på nått sätt att hoppa högre, för att inte slå i.

Fick lite tips om att få mer kropps kontroll att han ska bli mer medveten om sin avstamp...Får testa det, om jag nu förstod hur det skulle gå till ;)

...Och sen har vi ju så klart PLATSEN. Men den jobbas hårt på nu i tid och otid så där har vi faktist gjort bra framsteg...Så en vacker da ska den banne mig sitta!!!


Sumering kan man säga att det gick relativt bra, för hur det än är så blir man jätte nervös att ha nån som iaktar så där! Sen körde pojken ett extra momentet "Biljakt" som INTE tillhör lydnads ettan!!!! Lovar att han hade haft en 10:a där annars! Från 0 till 100 i starten och med en fart som en gassel! Möjligtvis, kanske ett avdrag för uthålligheten ;) Så både se och höra bilar = Förstor störning= Koppel tvång. Så mer övning i Halsberg där han bara hör...


Det var allafall en jättetrevlig förmiddag! Eftermiddagen vart föresten lika trevlig. Baka en kladdkaka och grannen kom över! Så för att göra en summering av hela dagen: Trevliga söndag!


Så idag har vi kommit till Måndag och har redan fått besök av Texas. Idag blir det skogen för "Bara vara hund" iallafall vad gällande Valter. Vad beträffar Texas ska ju han på kurs i kväll igen. Vad beträffar mig själv kommer jag hänga på, för idag ska det visas hur man skrapar tansten! Sen ska det hem och praktiseras! Har sett att det börjar komma något på dom bakre och ska försöka hålla denna gång hålla efter själv så gott det nu går!


Ha det så gott / Jeanette





 
 
bibbi

bibbi

14 september 2010 14:40

vad bra att köra igenom varandra i de olika momenten. jag blir så glad att det går så bra för er. hihi valter har ju defenitivt fått det om bakfonten ang biljakt i lk1 hihihi. vet du hur man tar bort tandsten nu??? :) sköt om dig så höres vi!
kram

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards