Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Spårar och söker Insikter och känslor!

Av Jean - 10 september 2010 05:52

  


Gomorron! Fredag, och idag ska det bli en hemma dag! Måste ta tag i lite tvätt och planera inför morgondagens Loppis försäljning...Om vi får tag i bord vill säga! Annars vetisjutton hur jag ska reda ut detta! Så håll tummarna!


Så här har det även sett ut i sommar och trodde jag skulle kunna andas ut och att jag skulle få tillbax min fd ersättning! Men så vart det inte...Sjukersättningen vart utbytt mot sjukpenning, så det blir fortsatt socialbidrag för sjukpenningen överstiger inte normen. Så min bostadsfråga hänger som en mara över mig! Men för att reda situationen så här långt, har jag sålt av delar av mitt hem. Man får tacka att det finns loppisar och Blocket som har räddat hela situationen hittills...Men tillslut tar ju även saker och sälja slut! Men men, nu ligger det en ny ansökan om sjukersättning, så just nu lever jag åter igen på hoppet så att lite tryggheten ska återfinnas!


Har i allfall fått kontakt med en super bra kurator! Så jag har även stort hopp där! Kanske kan hon hjälpa mig något med mina känslor som ibland blir ohanterbara och som jag inte förtår och rår på. Var där häromdagen och skitjobbigt att vakna, gräva och inse hur galet man tänker och känner om sig själv! Att hela jag präglas av "förbud" av att känna både sorg, glädje, ilska mm. Ja alla starkare känslor!


Kom in på att jag varit så ledsen en natt, men att jag sen varit så "fantastiskt duktig" att stoppat det nånstans så jag slapp känna mera...Inte tillåta mig själv att va så "klen"!


Berätta också hur Lycklig jag varit över Valters framgångar men att jag på kvällen drabbdes av kraftig ångest och jätte jobbiga tankar för att jag tyckte mig ha varit FÖR mycket och nästintill pinsam glad för att jag visat vad jag i stunden verkligen kände...Antagligen en också otillåten känsla! Helst ska jag va inom "ramarna" och inte sticka ut för då blir det jobbigt sen att hantera! Faktist väldigt jobbig insikt att man inte ens tillåter sig själv att vara riktigt glad...för att senare ge sig själv skuld och skam känslor! Så men inser ju att man har lite att jobba med, men ser ändå fram mot det jobbet! Att lära mig att tillåtas känna starka känslor!


Var även till öron näsa hals och fick svaret på om jag hade sömnapne! Syresatte mig till 80% under natten mot 96% vaken, och andningsuppehåll 4 grr i timman. Men det låg utan för ramen för att få nån hjälp för det! Så jag skulle höra av mig om tröttheten ökade eller om det blev värre! Mindre lätt när man sover...Men fick ny tid om ett år för att hålla koll!


Ja det va lite om sjukdomar och elände och nu till gårdagen då det var lite roliga skogsaktiviteter som spår och sök med Carola och Bibbi!

           


Spårtipset om att jag markera apporterana och höll tillbaks han lite funkade. Alla apporter in! Börja hålla in han så gott det gick redan i början, så han inte skulle märka skillnaden och jag var väldans nöjd över både spår och sök övningarna...

eller rättare sagt väldigt nöjd över hela skogsvistelsen! Mysigt att bara vara så där uti skogen och fika och umgås! Texas fick tyvärr avstå för han var så trött så ögonen gick i kors. Var nog lite efterdyningar av skolstart och träning ;) Men han va inte ensam han fick bara vara tillsamans med Indra som också fick va i vila medans matte Bibbi istället figgade och fotade!


Trött Texas :)


Men lite pinn åverkan orka han med...


Men Carolas killar vila inte...dom jobba på bra!

 

...och fick även belöning för mödan...PINNE :))


Samanfattningsvis: Nöjda hundar och Mattar!


Ha en underbar // Jeanette






 
 
bibbi

bibbi

10 september 2010 09:30

det var jätte trevligt igår. alltid lika roligt att träffas.valter var jätte duktig i skogen. vad skönt att du har funnit en så bra psykolog. som hjälper till att reda ut saker å ting. alla är tyvärr inte bra. många styrke kramar till dig!

http://www.nogg.se/indrapindra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards