Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Hela sommaren har gått...

Av Jean - 4 september 2010 07:32

  

Och det va länge sen sist det vart nån uppdatering här! Men nu så har jag kommit till skott! Hela våren /sommaren gick med att kurrera en sjuk Valter! Men nu är han på banan igen och är i sitt vanliga, galna esse igen! Galenskaperna som ena stunden får mig att slita mitt hår och andra stunden att beundras av tokigheterna! Just nu är vi inne i fas där jag beundras över dom! Vi är i riktig fas och det går framåt i både hundmöten, stress och promenader! Så har det inte vart helatiden men just nu är vi där och det är det som räknas :)


Igår Hade vi även ett fantastiskt kul träninggspass på Hallsbergs Bk tillsamans med Bibbi och Indra. Texas var också med och fick sig ett lite pass! Så duktiga!Skärpning vad gällande att åka i väg lite mer ostört så vi kan ta ut svängarna och verkligen ha så här superkul! Störningstäningen med anra hundar behövs ju givetvis också men för att komma vidare där tror jag det behövs mera sådana här pass som både han och jag går i gång på!


Annars har vi inte gjort  mycket i sommar...Men lite spår och nu har vi återigen också börjat nosat på söket igen! Men han verkar komma ihåg vad det var trots låång vila! Vi verkar vara nu några stycken som är lite sugna, så vi får hoppas vi får till fler träningstillfällen!


Sen har vi konditionen att jobba med som fick sig en riktig törn för både matte hund efter Borrelian! Hunden tappa orken och matte blev lat och rund! Men vi var på riktigt god väg att få upp flåset men då hoppa en envis bacill på mig istället!Idag känns bätte! Fick "luft på burk" av Mia i går så i natt har jag sovit riktigt bra! Så vi kommer igen!


Hade mitt mista barnbarn Ludde här en vecka. Han drog då inte bara med sig skratt utan även basskeluskerna ;) Vilket barn! Skratta, Åt ,sket och sov...förutom på nätterna ;) Men va gjorde väll det med en sån solstråle på dagarna! Nån som också kommer titt som tätt och håller oss sällskap är Lille Texas!

Riktigt skön kille det där! Helt underbart så bra dom kommer överens och leker,Valter och han! Valter är hans läromästare och han leker nog mer som en Briard idag en än Collie! Får hoppas det håller i sig, nu när det vankas könsmognad för lillekille ;)

Just nu har jag svårt att tro nått annat, men man ska ju aldrig säga aldrig!


Här kommer et litet axplock av sommaren! Så tillsvidare får ni ha en trevlig helg så får vi se om jag kommer uppdatera något oftare nu ;)


Lydig....  Dragkamp...

  Kryp....

 

Sitt fint...

  

Klättrar i träd...  Mys i skuggan...  Ytterst lite bad har det blivit...Men valter var alla fall ner och doppa sig ett par grr...Annat än matte sin!

         

Ibland är vi skövilda, men ibland har vi bara så här alldelles MYSIGT <3 


PS)

Önskar också alla Briarder på specialen Lycka till...Önskar jag vore där men vi får stanna hemma i år och ladda mentalt, samt va på hårtillväxt till nästa ;))....DS)



 
 
mia,love&carma

mia,love&carma

4 september 2010 10:53

Vilka fin bilder
ha en fortsatt bra höst ;-))
kram mia

http://www.briard.mia-co.com

 
bibbi

bibbi

4 september 2010 14:33

hej svejs! vad roligt med en uppdatering :) jätte trevligt i går när vi drog iväg till hallsberg. skönt att vi var själva. indra ska som sagt var vila från lydnad ett tag nu för att återfå motiovationen. jag har lite bilder från dagen som kommer till dig lite senare. härliga bilder på allihopa som du har lagt ut :)) sköt om dig1 så höres vi! kram

http://www.nogg.se/indrapindra

 
Maria

Maria

5 september 2010 12:29

Va fint han går!! Kanon! Och va skönt att han mår bra igen!!

http://www.dizzcodog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards