Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

En vit Jul och ingen lera...

Av Jean - 28 december 2009 18:36

 Det är ju inte annat att man kan njuta av snön...

   När man tänker tillbaks på hur det kan va...

   

andra tider på året 

  


Sen kan jag ju erkänna att jag tycker det räcker med det vita vi fått. Bara det nu får ligga kvar och vi kan få lite sol och ca 5-10 minus, så man kan njuta ordentligt!


Julen har passerat smärtfritt och som vanligt efteråt kan man konstatera att man gått med onödigt mycket ångest till ingen nytta! Andreas & Sussane, Ludvig och Sussans och min mamma och Tessan var här hemma i år. Wilmer var hos sin mamma detta år så honom var jag och tomta för på annandan! Det är ju så kul att se dom...reakionen och förväntan och det där. I år tyckte han att Tomten såg läskig ut, men att han var snäll...så kul var det!


Så juldagarna var trevliga! Där imellan har det väll inte hänt så mycket...lååånga dagar blir det! Men igår hade jag en riktig social dag! Först var  jag med Pernilla till marieberg och tog en fika. När jag sen kom hem, kom Su och sen Bettan med Zizz. Valter uppskattar alla besökare men Zizz är nog svår att slå, även om hon fördagen i sin skendräktighet är mer intresserad av allt som går att förtära, än att leka med han!


Idag har det inte snöat så plogade vägar hitta vi och det blev en långis på förmiddagen. Idag har han vart väldigt bra på våra alla promenaderna...Så duktig min lilleman. Men han är deffenetivt inne i en spök period, kraftigare än nån annan. Idag när vi klev ut, fick snögubben som grannbarna tillverkat sig en riktig utskällning...Han reagerade pricis som han gjorde på sitt Mh vid spökena ;) Men han kollade av och sen var det bra tills vi klev ut nästa gång!


En annan period som är väldigt uppskattat är att han är mycket för mysstunder nu. Han kommer oftare självmant och tar sig tid att mysa lite mer än fem minuter...Kan det va så att min lillemann håller på att mogna till lite ;) Jag tror och hoppas...


Ha det gott // Kram Jean

 
 
Maria

Maria

28 december 2009 20:52

När jag ser badkaret så tänker jag om jag verkligan valt rätt ... ? Men dizze brås säkert inte på sin morbror äckelbäckskungen?... Eller... ?

http://www.hot-spots.se

 
Jeanette  & Valter

Jeanette & Valter

28 december 2009 21:24

Man kan ju hoppas..:)Valter är faktist inte jobbig med snuskdiken. Mycket uppskattat, även om han älskar att bada i vanliga vatten...Men jag vet hur det är, min förra bada i allt och då menar jag precis ALLT! Så min brås inte på sin farbror och eran morbror *äckelbäckskungen*...så med lite tur så.....;))

http://valterbriard.webs.com

 
Pernilla, Amber & Medea

Pernilla, Amber & Medea

30 december 2009 01:31

Hallå där brorsan!!! Du skulle sett vad de hade ställt upp för konstigt i Gustavsberg idag. STORA, runda, vita bollar ovanpå varann. Såg precis ut som mattes pilatesboll- och den är superläskig om man studsar den...
Så jag skällde ut den konstiga mojjängen ordentligt! Mamma bara skakade på huvudet åt mig och matte skrattade och berättade att det var en snöborg som barnen byggt!!??!!?? Jag fick skämmas lite, men låtsades att jag bara skojade lite med dem för att se deras reaktion ;o)
VOFF!!

http://www.deazazzera.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards