Kära dagbok!

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Jean - 13 december 2009 06:11

Tiden går och livet går vidare! Första tre veckorna var allt i ett töcken men nu så börjar man smått resa sig igen. Äntligen har vi fått ner våra vänner i jorden på en plats som känns jättebra. Det har varit nått som inte blivit av pg av flytt och velande hit och dit vart dom skulle få vila... Men nu så, äntligen till slut blev hela flocken samlade på en och samma plats och vi hitta en jättefin plats på fransicuslunden!


Men i mörkret finns det alltid ett ljus...Svårt att se det ibland, men den här gången vart den ganska uppenbart när mitt lilla barnbarn Ludvig kom till världen! Det har vart några orosmoment, men nu är han en fri & frisk man och utskriven från sjukan och kan bara njuta av vad som komma skall...LIVET

Lilla Ludvig...så fantastiskt söt!!!

 

...Med stolt storebror !


       

(Valter i vinterskrud -08)
Lilleman och jag då...Jo han har också varit ledsen och matvägrat ett tag. Men nu är även han tillbaks och slukar både mat och livet med glupskande aptit! Till en början var vi bara på promenader och ett och annat spår! Men nu har lusten kommit tillbaks att träna lydnad! Kom med i en träningsgrupp i måndags på Kbk, det ska bli jättekul och en bra insperation källa! Så på måndag är nästa träff! Det vi tränar på just nu är bla, starterna utan trängningar...

Han är så taggad och ivrig bara, fast det är kul...Häldre att han vill för mycket än för lite!   
Sen har vi nu börjat träna in att ligga med huvet ner! Där tog jag till klickern och på 2 falukorvar fatta han direkt vad det handla om. Här fick han tänka själv, trodde till en början att det var sträcka på sig han skulle göra. Men sen så...

Så nu fortsätter vi med att utöka tiden och variera platserna.


Vi har hittat en riktig frizon också...Ingen är gladare än jag! Jo, han kanske!

Där han kan spela ut det han älskar mest! Springa och verkligen få ur all energi utan att jag ska behöva va på min vakt hela tiden för att nått överraskande ska dyka upp! Bara gärden så långt ögat når... Men vi väntar på kallt & snö, för jag matte, har att göra efter tur där! Fast det är det värt! Så nästa investering kommer att bli en heltäckade overall...Jag vet...den kommer va värd vartenda öre...Tro mig  


Spåret går bättre och bättre, men nu vet jag felet...Jag styr och har gjort han osäker...Banner Banner!


Vardagspromenaderna går också bättre och bättre! Kan verkligen se det när jag är i mina bra stunder, då kan jag se klara framsteg...Även om vi är långt från mål, men på god väg! Tittar jag tillbaks en dag när jag har en dålig dag, då har det inte hänt ett skit! Så får försöka att inte lyssna på mig själv dessa dagar, för då snackar jag bara massa skit ändå  ....


Hemsidan då??? Jag saknar den och alla mina länkar, blir inte att jag kollar runt utan dom! Bekväm, ja lite! Jo, det är så enkelt, att det inte funnits ekonomi till att betala den. Men den kommer att dyka upp igen, men jag letar förbrilt efter en bra gratis sida och som jag fattar mig på...och det kan ju ta sin lilla tid! Så tillsvidare kommer den vanliga öppnas upp igen!


Det vart lite i stora drag vad vi haft för oss den här tiden!

På återseende Kramar Jeanette





Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards