Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Ibland känns det bara för jobbigt att vara människa!

Av Jean - 21 december 2009 20:03

  

Och idag är en sån dag!!!

Men helgen som gått har vart ganska bra! Den har bjudit på kyla snö och sol. Långa promenader har det blivit och trots kylan så har jag hållit på att svettats ihjäl av att pulsa runt som en michelin gubbe!

I lördags var jag och tände lite ljus för våra saknade. Sen var Su och jag runt på loppis och kolla. Ett fynd blev det...En ny halsduk 20:- Tycker jag är lagom :)

På kvällen vart det Pizza och Robinsson med samma sällskap.


Söndagen vart det två långisar. Den ena gick vi själva  och han var en fri man och jätteduktig. Den andra mindre bra, då Su var med...Han blir så uppstressad av att det tillkommer en i flocken...Ja ja, en vacker dag så kanske han fixar det med!


Idag var vi till Kumla bk med Träningsgruppen! Men jag vet inte vad det var med han??? När det var vår tur höll han på att vädra uppåt och kolla mot himlen och svansen mellan bena, som om han vore rädd för nått... Vi skulle träna att hälsa på folk, men han var helt i sin egen värld och jätte mysko! Han brydde sig varken om dom eller leksak! Undrar kanske om det är en ny spökålder??? Fatta nada! Så jag ville inte fortsätta träna där & då, utifall han senare kanske förknippar det olustiga med situationen. Vi gjorde en pause och körde igen...men det vart inge bra. Kände mig omotiverad och allt blev fel! Men innan vi åkte hem, med lite övertalning från Mia, tog jag ut han igen och vi fick tillslut en bra och kul lek som avslut!


Helt slut när jag kom hem,så sov en stund. Mor kom över med lite föda till julbordet och nu så ska det snart bli kudden igen...

Hoppas på en bättre dag i morgon...ska städa och göra klart här hemma, så man kan bara koppla av på onsadag och försöka komma i fas till den stora dagen...



Här kommer lite bilder från vår pulkadag!

Och här sitter han...Valter, den stolta pulk dragarn!


 Herr går man...Titta åt vänster...titta åt 


  

Medans Valter rusar "vilande" på gärdet...står Wilmer här och ler ;)


Men sen bär det av igen


   


Väl hemma och pustar ut!

 


och här bolder från besök hos barn barna...SYSKON KÄRLEK!

    


Och här är Lilla Ludvig och hälsar på Farmor :)


          


Ha det bra därute och återigen Tusen Tack för alla fina Julkort... Finns att beskåda på http://valterbriard.webs.com/ 

Så om vi inte hörs innan

       

 
 
Ingen bild

Therese

21 december 2009 21:31

Gud vilka fina bilder =)

 
Pernilla

Pernilla

21 december 2009 22:13

Underbara bilder på alla killarna, två som fyrbenta!!!
Kramar,
Pernilla

http://www.deazazzera.se

 
Ingen bild

Bella

21 december 2009 23:11

Vilka fina bilder:)

 
Maria

Maria

23 december 2009 08:26

Ser ut som pulkadragningen funkar bra, det ska bli roligt att se om Dizze gillar det sen.. En himla kul grej tycker jag. :) Va söt nya barnbarnet va, vilket spret.. :)

http://www.hot-spots.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards