Kära dagbok!

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

Hallå Alla!

Av Jean - 18 december 2009 06:18

(Valters mamma syter & moster)

Tusen tack för alla fina julkort  !!! Har inte hunnit skicka några själv,väntar på "färska" kort! Håller ju också på med att arbetar fram en ny hemsida! Alla gick inte att ladda ner, av nån anledning så det kommer här i stället...

Fram sidan klar och vårt framtida tillhåll kommer att va på

http://valterbriard.webs.com/ 

Den är inte klar men framsida med julhälsningar kommer få ligga öppen till allt annat är klappat och klart. Det tar sin lilla tid, eller mycket tid och tusen Tack till Yessika för hennes ovärdeliga hjälp! Hade nog suttit än i dag annars med samma sak. Men nu har jag allafall kommit så långt att jag börjat fylla sidorna. Väntar också på mitt öppnade av den gamla för att inte behöva sitta och skriva om precis allt!


Annars då? Jo, vi har fått snö i massor!!! Valter är helt galen i snön  & jag lika så för heldre hela golvena fulla med snö vatten än ler välling...   


I måndags var vi till Kumla Bk med vår nya träningsgrupp! Jättekul och jätte nyttigt! Här vart det vågat är vunnet...som alla vet är jag ju lite feg att släppa lilleman. Men med lite hjälp så våga jag...och han var så duktig! Inte en tanke på att dra till dom andra hundarna på plan. Det var ju inte så många, men man måste ju nån stans börja. Mötte även ett ekipage med hund på våran lösrunda och han kom på direkten! Nej, han är verkligen i en bra fas nu, även om runderna just här hemma vid kräver ett stort tålamod! Kan inte direkt skryta med att det är lugna fina "Söndagspromenader"...men sakta men säker framåt går dom också!
 

I går var Wilmer här också och han fick bli dragen av Valter på pulka! Jättekul va det! Vi gick en runda här hemma vid ut på Eriksson gärdena, blev faktist lite längre än tänkt, men det gick så bra så det är kanske det som behövs för att inte fara fram och tillbax... Kanske skulle låna grannbarna, på våra dagliga runder här hemma ;). Fick även låna kamera så härliga vinterbilder kommer...


Och sen vankas jul också...Nu har det blivit jul ute, ska bara försöka komma i julstämning här inne också! Tycker det känns mycket jobbigt med denna jul i år pg av ekonomi. För hur det än är så vill man ge julklappar och framför allt till sina barn & barnbarn, men tyvärr finns inte denna möjlighet. Skillnad blir det ju om man tar det frivilliga valet att inte ge, men att tvingas...Nä fy så tråkigt! Så just i år skulle jag verkligen vilja stryka den 24 Dec ur min allmenacka!
Men men så är det...Får vänta & hoppas på en bättre jul 2010! Tiden går fort och den 25 Dec är allt över ;)....


Idag ska jag ge mig själv data förbud och försöka pynta till lite sen har jag lite annat som måste göras!


Trevlig helg där ute & Många julekramar från oss!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jean - 10 augusti 2011 08:34


  Det sägs: Det tog En minut att hitta en speciell vän i dig. En timme att uppskatta dig.En dag att älska dig,men det tar ett helt liv att glömma dig.För alltid i mitt hjärta! ...

Av Jean - 9 augusti 2011 07:36

Nio månader har nu passerat utan dig & nu ska allt va bra! Du måste gå vidare! Gå vidare med vad??? Livslusten orken energin drivet vänner familj psykolog. Ingen orkar längre höra, och varje dag blir ensamheten ångesten större & större...Usch va ja...

Av Jean - 4 augusti 2011 21:47

Men en sak vet jag...Du är min vän..Min ända vän   Tack jag känner dock att du är med mig!  ...

Av Jean - 31 juli 2011 16:02


     VALTER     Oj va livet är svårt & tomt utan dig Ibland! Saknar saknar saknar, så jag vet snart inte vart jag ska ta vägen och det finns ingen hejd på tårarna! Allt känns bara så jävla ensamt hårt och svårt och så jävla orättvist! ...

Av Jean - 8 april 2011 17:23

    Varför nu detta inlägg? För att offentliggöra att Valter var sjuk och han "inte bara lite jobbig"! Men framför allt för att jag vet, att att det finns dom som kommer ha nytta av denna viktig information och att Valter kanske ändå inte dog ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Trafik


Ovido - Quiz & Flashcards